Toate produsele comercializate pe site-ul www.lacosma.ro beneficiaza de conditii de garantie conforme legislatiei in vigoare (legea 449/2003 si OG 21/1992 cu modificarile ulterioare) si politicilor comerciale ale producatorilor. Astfel, “consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului in primul rand repararea produsului sau are dreptul de a solicita inlocuirea produsului, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau disproportionata”. Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, care insa nu poate depasi 15 zile calendaristice”.
Perioada de garantie stabilita de fabricant decurge de la data punerii in functiune a produsului si, in functie de domeniul de utilizare, poate fi de 24 luni (domeniu de utilizare casnic-persoana fizica) sau 12/6 luni (domeniu de utilizare profesional-persoana juridica).
Produsele sunt noi, in ambalajele originale si provin de la unicul importator al acestora in Romania. Certificatele de garantie sunt tiparite de importator.
Produsele achizitionate la distanta se pot returna, in ambalajul original, in aceeasi stare in care au fost receptionate si impreuna cu toate documentele si accesoriile care le-au insotit, in termen de 14 zile lucratoare de la primire, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv.
Deoarece, in cazul vanzarilor la distanta cumparatorul nu are posibilitatea de a verifica produsele inainte de incheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage din contract. Din acelasi motiv, cumparatorului i se permite sa testeze si sa verifice produsele pe care le-a cumparat in masura in care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a acestora.
Pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a produselor, cumparatorul trebuie sa le manipuleze si sa le inspecteze in același mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin fizic real (de exemplu: cumparatorul trebuie doar sa probeze/porneasca un utilaj, nu sa il foloseasca). Cumparatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii produselor care rezulta din manipulari.
In cazul in care cumparatorul isi exercita dreptul de retragere dupa ce a utilizat produsul intr-o masura care depaseste limita necesara stabilirii naturii, caracteristicilor si modului de functionare a acestuia, cumparatorul este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii produsului.
La produsele returnate ce prezinta urme de utilizare (pete, zgarieturi, indoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta returul numai dupa aducerea lor la conformitate, aceasta implicand costurile de curatare, reparare, inlocuire a eventualelor piese deteriorate si aducerea la o forma comerciala. Valoarea finala se stabileste in functie de valoarea pieselor ce trebuie inlocuite si a manoperei de reconditionare sau ca diferenta dintre valoarea initiala a produsului nou si valoarea de revanzare a produsului folosit.
Orice diminuare a valorii produsului rezultata din manipularea acestuia alta decat cea necesara pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii acestuia este responsabilitatea cumparatorului (din pretul total al produsului returnat se poate retine o suma de bani ce reprezinta diminuarea valorii produsului in proportie de 5%-50% din valoarea initiala a acestuia, dupa caz). Valoarea diminuarii va fi comunicata cumparatorului dupa receptionarea produsului returnat si efectuarea constatarii starii acestuia.
Returul produselor se va face pe cheltuiala clientului, folosind acelasi serviciu de transport cu care s-a facut expedierea. Contravaloarea comenzii va fi returnata in cel mult 30 de zile de la data denuntarii in scris a contractului.
Suma inapoiata cat si conditiile de returnare nu includ cheltuielile de transport.
Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice (lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri sau urme de utilizare etc.) sau nu se afla in ambalajul original si nu sunt insotite de toate accesoriile si documentele primite la livrare.